ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

RYCHLÝ KONTAKT: +420 577 200 212

NOVÁ RADIÁLNÍ KULIČKOVÁ LOŽISKA FAG GENERACE C

10.03.2020

 

Společnost Schaeffler prostřednictvím vysokých investic do výrobních kapacit určených pro radiální kuličková ložiska FAG generace C výrazně rozšiřuje svou obchodní nabídku v oblasti standardních valivých ložisek. Díky zdokonaleným vlastnostem produktů, nové logistické koncepci a optimalizovanému poměru ceny a výkonu jsou tato již řadu let úspěšná radiální kuličková ložiska od společnosti Schaeffler ještě atraktivnější.

Schaeffler prostřednictvím vysokých investic do výrobních a logistických kapacit určených pro radiální kuličková ložiska FAG generace C a také prostřednictvím zdokonalených charakteristik produktů výrazně rozšiřuje svou obchodní nabídku v oblasti standardních valivých ložisek. V nadcházejících měsících uvede společnost Schaeffler v čínském Jin-čchuanu postupně do provozu nové výrobní linky a zdvojnásobí tak své kapacity v příslušných velkoobjemových produktových řadách radiálních kuličkových ložisek FAG. Posílení standardní výrobní nabídky představuje ústřední aspekt programu CORE, který si klade za cíl změnu zaměření průmyslové divize společnosti Schaeffler. „Tyto investice nám umožní uspokojit vysokou poptávku po standardních radiálních kuličkových ložiscích z Číny i oblasti Asie/Pacifiku a optimálním způsobem vyhovět specifickým požadavkům tohoto velkoobjemového tržního segmentu. Naše výrobky splňují nejvyšší technické požadavky a zároveň nabízejí výhodný poměr ceny a výkonu,“ vysvětluje Dr. Stefan Spindler, CEO divize Industrie koncernu Schaeffler. Radiální kuličková ložiska FAG generace C se nejčastěji používají v elektromotorech, které jsou instalovány v tzv. bílé technice, čerpadlech, ve ventilátorech, v elektrickém nářadí a také v jednostopých vozidlech.

Delší trvanlivost, nižší hlučnost a tření, ekonomická výhodnost 
Vlastnosti radiálních kuličkových ložisek FAG generace C, které jsou už od roku 2008 úspěšně etablovány na trhu, byly neustále zdokonalovány. „Zaměřili jsme se na produkt, výrobu i logistiku a přišli jsme ve všech těchto oblastech s řešeními, která splňují nejvyšší požadavky trhu,“ uvádí Thomas Kreis, projektový vedoucí společnosti Schaeffler pro vysokoobjemový segment radiálních kuličkových ložisek. Společnost Schaeffler nastavuje i nadále standardy ve všech podstatných technických charakteristikách produktů, jako je třeba minimalizace tření nebo hlučnosti. Nově byly vyvinuty dvě koncepce těsnění. Díky nižší ztrátě maziva a lepší ochraně před pronikáním nečistot se prodlužuje použitelnost tukové náplně, a tím i trvanlivost celého ložiska. Nový kryt typu Z s inovativním labyrintovým těsněním umožňuje dosáhnout o 20 procent nižšího úniku maziva a o 30 procent nižšího průniku prachu oproti dosavadnímu konstrukčnímu provedení. Patentované dotykové břitové těsnění ELS, které je dostupné na přání, zajišťuje maximální těsnicí účinek při nízkém tření, zejména při proměnlivých axiálních zatíženích, která vznikají v ložiscích motocyklových kol. Inovativní tvar břitů, který je dokonale přizpůsoben kruhovému vybrání, přináší vyšší těsnost bez dalších ztrát třením. Díky vybráním uvnitř navíc ložiska působí podstatně robustněji při manipulaci, například při montáži. Kromě toho jsou v rámci standardního programu dostupná bezdotyková břitová těsnění BRS a dotyková břitová těsnění HRS přiléhající na vnitřní kroužek, která zajišťují vyšší těsnicí účinek.

Díky vysoce kvalitním kuličkám a kleci, která byla optimalizována z hlediska hlučnosti, jsou radiální kuličková ložiska FAG generace C podstatně tišší oproti běžným radiálním kuličkovým ložiskům. Optimalizované mazání navíc snižuje tření. K těmto vlastnostem dále přispívá celá řada optimalizací parametrů oběžných drah se zaměřením na kruhovitost, vlnitost a drsnost při současném zúžení výrobních tolerancí. Nízké tření kromě toho znamená i nižší náklady na energii v provozu.

Výroba zaměřená na stoprocentní kvalitu při maximálním objemu 
Nová koncepce výroby společnosti Schaeffler v továrně v Jin-čchuanu je zcela zaměřena na specifické požadavky tohoto vysoko objemového segmentu. To znamená na nejvyšší míru kvality, dostupnosti a hospodárnosti. Vysoce automatizované výrobní linky jsou optimálně navrženy na tyto typy ložisek a jejich varianty, takže lze minimalizovat nastavování a doby nečinnosti. Společnost Schaeffler klade zvláštní důraz na čistotu výrobního procesu. Do výrobních linek je proto začleněno několik automatizovaných mycích stanic, které pomáhají předcházet i té nejmenší kontaminaci produktů. Zároveň je díky vysoce kvalifikovaným pracovníkům a více automatizovaným zařízením pro 100% kontrolu zajištěno dodržování nejvyšších kvalitativních standardů. Továrna v Jin-čchuanu – stejně jako závody v portugalském Caldasu a indickém Savli, kde se tato radiální kuličková ložiska už několik let vyrábějí – je držitelem certifikace dle nejvyšších požadavků na kvalitu podle norem ISO pro průmyslový, respektive automobilový sektor.

Optimalizovaný dodavatelský řetězec zajišťuje rychlé dodání 
Skladová a logistická koncepce, která je koordinovaná v celosvětovém měřítku, je zárukou rychlých a spolehlivých dodávek zboží z výrobních závodů v Číně, Portugalsku a Indii k zákazníkům. Pro Evropu má přitom největší význam výstavba nového Evropského distribučního centra (EDC). Společnost Schaeffler již otevřela provozy v severní Evropě (ve Švédsku) a v jižní Evropě (v Itálii). „Centrální“ logistické centrum v Německu se právě staví a od příštího roku bude dodávat zboží zákazníkům ve střední, západní i východní Evropě.

Společnost Schaeffler nasazuje laťku vysoko, pokud jde o všechny relevantní technické charakteristiky standardních radiálních kuličkových ložisek, jako je třeba minimalizace tření nebo hlučnosti. Nízké tření znamená například i nižší náklady na energii v provozu.

Různé koncepce těsnění v rámci standardního programu pro rozdílné požadavky (zleva doprava):  1. otevřené ložisko, 2. oboustranné štěrbinové těsnění (2Z),  3. oboustranné břitové těsnění (2HRS), 4. oboustranné břitové těsnění (2ELS), 5. oboustranné bezdotykové těsnění (2BRS)

 

Zdroj: schaeffler.cz

ewelix
gates
ktr
loctite
permaglide
renold
bahco
seeger
ina
simrit
skf
zvl
optibelt
thk
ace
blickle
continental
elesa
ezo bearings
festo
fluro
freudenberg
hiwin
challenge
chiaravalli
ibc
igus
iko
kajo
koyo
ksk
linsys
loxeal
megadyne
molykote
nachi
narex
norgren
novato
parker
rkb
rollenbau
rollway
rubena
semperit
schneeberger
schwer
siemens
smc
snr
stäubli
torrington
trelleborg
zkl
rexroth
timken