ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

RYCHLÝ KONTAKT: +420 577 200 212

NOVÁ LINEÁRNÍ VEDENÍ - KUSE X-LIFE

04.03.2019

 

AŽ O 44 PROCENT VYŠŠÍ ÚNOSNOST A PŘIBLIŽNĚ TROJNÁSOBNÁ TRVANLIVOST
KUSE X-life: NOVÁ VÝKONNOSTNÍ TŘÍDA MEZI PROFILOVÝMI LINEÁRNÍMI VEDENÍMI S OBĚHEM KULIČEK

Těmito nově vyvinutými šestiřadými profilovými lineárními vedeními s oběhem kuliček KUSE v kvalitě X-life dokazuje lineární technika INA z koncernu Schaeffler, že i v případě osvědčeného produktu lze dosáhnout dalších velkých pokroků ve vývoji. Produkty KUSE X-life jsou tak přesné a mají natolik klidný chod, že je lze použít dokonce i v měřicích strojích.
Na trvanlivost jednotek s oběhem kuliček mají zásadní vliv náběhové zóny – tzn. oblasti, ve kterých jsou valivá tělesa vedena do nosného tělesa, kde na ně působí plné zatížení. Zóny zajišťují, aby zatížení valivých těles nevzrostlo skokově, ale narůstalo postupně. Lineární technika INA nyní dokázala díky zdokonalenému provedení těchto náběhových zón u nosných těles vodicích vozíků zvýšit nosnost šestiřadých profilových lineárních vedení s oběhem kuliček KUSE v závislosti na jejich velikosti a konstrukci až o 44 procent. Trvanlivost vedení se oproti běžnému provedení prodloužila zhruba o trojnásobek. Vzhledem k výraznému zvýšení výkonnosti dostává přepracovaná konstrukční řada KUSE označení X-life, které je pečetí prémiové kvality společnosti Schaeffler.

Až o 83 procent nižší pulzační amplituda

Šestiřadá profilová lineární vedení s oběhem kuliček KUSE řady X-life vykazují vysokou tuhost a velmi nízkou pulzační amplitudu a lze je nyní použít i v aplikacích, které vyžadují jen minimální vibrace a maximální přesnost, například v měřicích strojích. V zásadě platí, že se vzhledem k oběhu valivých těles v zóně zatížení vozíku nikdy nenachází konstantní počet plně zatížených valivých těles. Podle efektivního počtu valivých těles v zóně zatížení pruží vodicí vozík podél dráhy zdvihu – někdy více a jindy méně. To způsobuje lehký vyrovnávající pulzující pohyb ve směru zatížení vodicího vozíku. Tento pohyb se označuje jako zdvihová pulzace. Vztaženo na jednotlivou kuličku nejsou vzácností pulzační amplitudy až 1 µm („peak to peak“). U nové generace jednotek KUSE řady X-life byl obrys náběhové zóny optimalizován tak, že je extrémně snížena zdvihová pulzace, a to především při vyšších zatíženích. Při zatížení 1,35 t se nyní hodnota pulzační amplitudy pohybuje pod 0,1 µm. To odpovídá snížení o 83 procent.

 

Šest řad kuliček se stykovými úhly 45° a 60° zajišťuje maximální tuhost a únosnost profilových lineárních vedení s oběhem kuliček KUSE X- life při kombinovaném zatížení

 

KUSE X-life: Nejvyšší tuhost a nosnost na bázi kuliček 

Profilová lineární vedení s oběhem kuliček KUSE řady X-life patří na trhu k těm nejtužším a nejúnosnějším vedením s profilovými lištami na bázi kuliček. Zatížení v nich přenáší šest místo obvyklých čtyř řad kuliček. Síly působící ve směru tlaku přenášejí čtyři řady kuliček se stykovým úhlem 45°. Dvě řady kuliček pak přenášejí síly působící v tahu. V zájmu zvýšení jejich únosnosti je u obou těchto řad kuliček použit strmější stykový úhel 60°. Boční síly přenášejí tři řady kuliček. Tato speciální konfigurace řad kuliček v kombinovaném uspořádání X a O se stykovými úhly 45° a 60° předurčuje konstrukční řadu KUSE X-life, stejně jako předchozí generaci, především pro aplikace s kombinovanými směry zatížení. Ve srovnání se čtyřřadými profilovými lineárními vedeními s oběhem kuliček je možné v průměru 15% zvýšení kombinované tuhosti. Ve spojení s velmi nízkou zdvihovou pulzací se šestiřadé profilové lineární vedení s oběhem kuliček KUSE v kvalitě X-life výborně hodí především pro vysoce přesné aplikace ve výrobě elektroniky, výrobě forem, v oblasti mikroskopie a optiky, ale i pro aplikace vyžadující vysokou nosnost a výkonnost.

 

 

V zásadě platí, že vzhledem k oběhu valivých těles se v zóně zatížení vozíku nikdy nenachází konstantní počet plně zatížených valivých těles. Podle efektivního počtu valivých těles v zóně zatížení se deformuje vodící vozík podél dráhy zdvihu – někdy více a jindy méně. To způsobuje lehký pulzující pohyb ve směru zatížení vodícího vozíku. Tento pohyb se označuje jako zdvihová pulzace. Vztaženo na jednotlivou kuličku nejsou vzácností pulzační amplitudy až 1 µm („peak to peak“)

 

Zdroj: schaeffler.cz

ewelix
gates
ktr
loctite
permaglide
renold
bahco
seeger
ina
simrit
skf
zvl
optibelt
thk
ace
blickle
continental
elesa
ezo bearings
festo
fluro
freudenberg
hiwin
challenge
chiaravalli
ibc
igus
iko
kajo
koyo
ksk
linsys
loxeal
megadyne
molykote
nachi
narex
norgren
novato
parker
rkb
rollenbau
rollway
rubena
semperit
schneeberger
schwer
siemens
smc
snr
stäubli
torrington
trelleborg
zkl
rexroth
timken