ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

RYCHLÝ KONTAKT: +420 577 200 212

NENÍ TRAKTOR JAKO TRAKTOR

03.06.2020

Největší výrobce traktorů severní Evropy Valtra pomáhá zemědělcům pracovat pohodlněji a efektivněji nejen při jízdě vpřed, ale i vzad, a to díky unikátní 180stupňové flexibilitě sedadla. V srdci inovativního, palivo šetřícího systému TwinTrac je senzor SKF.

Čtyřnásobný mistr světa v rallye Juha Kankunen nedávno na zasněžené silnici ve finském Laponsku vytvořil světový rychlostní rekord na traktoru. Překročil rychlost 130 kilometrů v hodině. Přirozeně, Kankunen závodil popředu – zemědělci ale vědí, že ten často nejúčinnější způsob, jak pracovat s traktorem, je jízda pozpátku. Taková jízda ale vyžaduje mít po dlouhou dobu otočenou hlavu, což může být velmi bolestivé a únavné.

Valtra, přední severská traktorová společnost a součást AGCO Corporation, umožňuje ovládat traktor stejně snadno v obou směrech. A to díky systému TwinTrac, který obsahuje unikátní otočné uspořádání sedadla a samostatnou sadu řízení s výhledem vzad.

TwinTrac přináší zemědělcům výhodu – ergonomicky šetří námahu zad a krku a zároveň zkracuje pracovní dobu a snižuje spotřebu paliva i emise. Tichá, prostorná kabina má plochou podlahu, což ještě víc usnadňuje přepínání směru a současně zajišťuje maximální viditelnost a bezpečnost.

Nezávislá studie TTS, výzkumného vývojového institutu ve Finsku, ukazuje, že pohyb traktoru se zabudovaným systémem TwinTrac může ve srovnání s jízdou pouze vpřed, v kombinaci s motýlkovým stylem, zvýšit produktivitu a snížit spotřebu paliva o 10 až 30 procent. Tato výhoda je patrná zejména v oblastech, které mají nepravidelný tvar.

Jedině u traktorů Valtra je nabízen plný reverzní chod jako standardní tovární výbava na strojích v rozmezí od 74 do 300 kW (90 až 400 koní).

Traktor Valtra z nové série T se 186 kW (250 koní), uvedený na trh koncem roku 2014, byl na jedné z předních světových zemědělských výstav SIMA, Paris International Agri-Business Show 2015, oceněn jako Stroj roku 2015.

Je snadné si představit, že řídíte traktor stejně lehce jako Kankkunen, když máte k dispozici nový, elegantní stroj s ultramoderním designem řady T, snadno použitelnou převodovkou Powershift pro řazení pod zatížením a šestiválcovým motorem, který zajišťuje větší výkon a točivý moment při lepším využití paliva.

„Naši vývojáři to opravdu vzali skokem do budoucnosti, a to jak s designem, tak s technologií tohoto stroje,“ říká očividně hrdý Jussi Kaarlonen, výzkumný agronom z Valtra Tractors. „Majitelé traktorů většinou bývají věrni jedné značce, ale naši prodejci říkají, že nyní máme v rukou velký hit, díky kterému můžeme přilákat i dosavadní kupce jiných značek. Je to opravdu velmi lákavý produkt.“

Přepnutí mezi jízdou vpřed a couváním trvá u nové série T jen minutu nebo dvě. Ergonomické sedadlo se otáčí dokola, jednoduchý ovládací panel na opěrce zapadne na své místo a jste připraveni řídit s druhým volantem, reverzní převodovkou, akcelerátorem, spojkou a brzdovým pedálem.

To vše je možné díky vstupní řídicí jednotce SKF, která byla představena v roce 2008.

„V jednotce řízení je zabudován modul pro připojení na sběrnici CAN, která přenáší úhel řízení z regulátoru řízení vozidla,“ vysvětluje softwarový inženýr Valtra Jani Hopponen. „Řídící jednotka odečítá informace ze senzoru přes sběrnici CAN a nastavuje třecí odpor v jednotce řízení SKF. Můžete tedy ovládat zpětnou vazbu volantu.“

To znamená, že zpětná vazba řízení se dynamicky přizpůsobuje tomu, jak řídíte. Odpor se zvyšuje v poměru k rychlosti otáčení volantu, což zlepšuje přesnost řízení, komfort a bezpečnost.

 

Elektronická vstupní řídící jednotka SKF

Brzdný moment: 0,3–12 Nm

Napájecí zdroj: 12/24 V

Rozlišení snímače: až 14 bitů / rozhraní CAN 2.0B

Stupeň krytí: IP67

 

V roce 2008 Valtra představila reverzní systém pohonu TwinTrac steer-by-wire (systém elektronického ovládání s použitím elektronické jednotky řízení) SKF u svého modelu traktoru S2. Toto mechatronické řešení se zabudovanou elektronickou řídicí jednotkou a vestavěným softwarem je integrováno do elektroniky traktoru přes sběrnici CAN.

Senzor SKF umožňuje flexibilitu pozice volantu a eliminuje hadice hydraulického řízení, což zjednodušuje výrobní proces.

Společnost MP DIMS je autorizovaným distributorem SKF.

 

Fakta o společnosti Valtra

Obrat (2018): více než 1 miliarda eur

Pracovní síly: 2 100 zaměstnanců

Roční produkce: 24 000 na zakázku postavených traktorů, vyráběných v Suolahti ve Finsku a Mogi das Cruzes v Brazílii

 

Zdroj: skf.com, evolution.skf.com

ewelix
gates
ktr
loctite
permaglide
renold
bahco
seeger
ina
simrit
skf
zvl
optibelt
thk
ace
blickle
continental
elesa
ezo bearings
festo
fluro
freudenberg
hiwin
challenge
chiaravalli
ibc
igus
iko
kajo
koyo
ksk
linsys
loxeal
megadyne
molykote
nachi
narex
norgren
novato
parker
rkb
rollenbau
rollway
rubena
semperit
schneeberger
schwer
siemens
smc
snr
stäubli
torrington
trelleborg
zkl
rexroth
timken